fredag den 1. november 2013

Månedens Godbidder: Oktober 2013.

At jeg skal huske at forkæle mig selv, er noget jeg gentagne gange har fået at vide efter at jeg blev ramt af stress, og eftersom at denne blog skal handle om min opdagelsesrejse ind i modens og skønhedens verden, tænkte jeg, at jeg ville dele mine mode- og skønhedsgodbidder med jer i et månedligt indlæg - også selvom mit budget som studerende til tider kan være ret begrænsende…

Oktober måned har ikke budt på nogen mode-relaterede indkøb, i stedet er pengene blevet brugt på småting som er med til at øge følelsen af hjemmespa…


Rituals, Jasmine Dream Relaxing Scented Candle. Jeg har aldrig gjort særlig meget i duftlys, eller duft til hjemmet i det hele taget, men da de tilsyneladende er ret populære hos en række engelske og amerikanske skønhedsguruer, blev jeg nødt til at afprøve det på egen næse. Grundige overvejelser og et kig i pengepungen, førte til at jeg valgte dette lys fra Rituals med en duft af jasmin og Ylang-Ylang som mit første duftlys nogensinde. Ifølge indpakningen er Ylang-Ylang kendt for sin beroligende effekt, noget jeg godt kunne bruge mere af i mit liv. Lyset vejer 290g hvilket skulle give ca. 50 timers brændetid, og det er købt i Magasin til 120,00kr. (normalpris 149,95kr.) - Og for ikke at den yndige glasbeholder skal gå tabt, har jeg tænkt mig at bruge den til mine makeuppensler når lyset engang er brændt helt ned.


Croll & Denecke, Badebørste med aftageligt skæfte. Tørbørstning er tilsyneladende et alment kendt skønhedstrick som hjælper med at eksfoliere huden mildt samt øge blodcirkulationen og dermed afgiftningen af kroppen. Denne børste er købt på Helsam.dk for 44kr. og hentet i den lokale helsekostbutik, på den måde sparede jeg portoen – Bonus!

Mitchum, Advanced Control 48 Hour Strength & Protection i duften Waterlilly. Jeg tillader mig at antage at de fleste mennesker bruger en eller anden form for deodorant… Den sidste jeg brugte udtørrede mine armhuler og fik det til at klø ad H til, men som den Svedig-Marie jeg er, kan jeg ikke rigtigt undvære en deo… Dette eksemplar fra Mitchum skulle virke og har fået nogle fine ord med vejen ude i blogland, så forhåbentlig bliver også mine armhuler glade for den her… Deodoranten koster 69,95kr. i Matas.

Lovelula.com er et site jeg opdagede for relativt nylig. Sitet er baseret i Englang og står for salg af naturlige og økologiske skønhedsprodukter – og hvem er ikke fan af naturlig skønhed?! Som et ekstra plus har sitet fri levering til hele verden. Produkterne vist nedenfor er alle købt på Lovelula.com og fordi sitet er engelsk, er priserne angivet i pund, men til sammenligning koster 1£ ca. 8,7kr på nuværende tidspunkt.


Konjac Sponge, 1 stk 100% Pure Natural Konjac samt 1 stk French Green Clay, 6,99£/stk. Første gang jeg så disse rensesvampe var i Magasin, og de vækkede da også en hvis interesse, men fik overbevist mig selv om at det bare var endnu et ”Køb vores produkt og du bliver smuk”-PR stunt, lige indtil at en af ekspedienterne fik overtalt mig til at prøve den på min ene hånd… 5 min efter at ekspedienten var holdt op med at massere min håndryg sitrede huden stadig, hvilket var helt uventet og gjorde at jeg bare måtte have dem hjem og afprøve dem for alvor. Svampene er lavet af plantemateriale fra den asiatiske Konjac kartoffelplante og skulle kunne rense og eksfoliere huden dybt uden at beskadige den. Der findes en række forskellige udgaver af Konjac-svampen til både ansigt og krop. De 2 jeg har valgt, er den hvide 100% ren Konjac og den med fransk grønt ler til normal, kombineret og fedtet hud, begge til ansigtet. Jeg er meget spændt på at se hvad disse svampe kan gøre for min hud – Tænker at jeg poster min endelige dom i et separat review…


Zoya, 3-in1 Formula Remove+ Neglelaksfjerner, 10,50£. Jeg kan lige så godt indrømme, at jeg har købt denne her dyre neglelaksfjerner ene og alene pga. det smarte pumpesystem… Jeg er en kæmpe klumpedumpe og med denne her undgår jeg at sende kaskader af neglelaksfjerner ud i min lejlighed. Som ekstra bonus består den af mere naturlige ingredienser, plus at dens neglelaksfjerneregenskaber er blevet blåstemplet af skønhedsguruen Anna fra ViviannaDoesMakeup.com, og så dufter den overraskende godt…


Produktpsøver, 3 stk. På Lovelula.com kan man med ethvert køb over 5£ vælge 3 gratis produktprøver og jeg valgte at prøve kræfter med disse 3: 1,5 ml Kimberly Sayer Anti-Oxidant Daily Moisturizing Cream til tør, sensitiv og normal hud, 2 ml Green People Day Solution Moisturiser til alle hudtyper samt 5 ml REN Mayblossom T-Zone Control Cleansing Gel til kombineret hud.

Det var alt hvad jeg havde at vise i denne omgang… Skriv gerne hvad i selv har brugt penge på den forgangne måned i kommentarerne nedenfor!

Som afslutning på dette, mit første indlæg, får i denne lille teaser… For 1 uge siden var jeg til en makeupevent med Elisabeth Arden hvor jeg fik denne lille sag. Indholdet vil forblive hemmeligt indtil min næste post hvor jeg fortæller om min oplevelse, mit indtryk af Elisabeth Ardens produkter samt løfter sløret for hvad denne lille godbid indeholder…

//Kærlige tanker Beautybombinen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar!